سی امین کنگره رادیولوژی ایران

سی امین کنگره رادیولوژی ایران

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر حمیدرضا حقیقت خواه دبیر این کنگره در این مورد توضیح داد: تصویربرداری تشخیصی در سرطان، تصویربرداری در بیماری های زنان، تصویربرداری جنین، مداخلات تشخیصی درمانی در بیماران سرطانی و نقش رادیولوژی در تشخیص و سیر درمانی بیماری سرطان از محورهای اصلی این کنگره چهار روزه است.

وی با بیان اینکه ورود تکنولوژی جدید PET-CT به داخل کشور یکی از روش های نوین تصویربرداری به شمار می رود که طی چند سال اخیر کاربرد بسیار زیادی در تشخیص برخی بیماری ها از جمله سرطان ها پیدا کرده است، افزود: در این کنگره دانش استفاده از این روش به متخصصان مربوطه آموزش داده خواهد شد.

حقیقت خواه گفت: در این کنگره 36 کارگاه جنبی با حضور متخصصان رادیولوژی و 10 نشست بین گروهی (پنل) با موضوع بیماری های زنان، غربالگری جنین، بیماری های مغز و اعصاب، بیماری های اسکلتی، عضلانی و پزشکی قانونی با حضور متخصصان سایر رشته ها برپا خواهد شد.

دبیر سی امین کنگره رادیولوژی ایران، همچنین از حضور 18 میهمان خارجی از آمریکا، اروپا و کشورهای همسایه در این کنگره خبر داد.

حقیقت خواه اظهار داشت: همزمان با برپایی این کنگره، برای اولین بار یک دوره پیشرفته تصویربرداری در مورد بیماری های سرطانی و مداخلات تشخیصی و درمانی بیماران سرطانی با حضور استادان برجسته بین المللی برگزار می شود.

به گفته وی، کارشناسان رادیولوژی (رادیولوژیست ها)، کارشناسان پرتونگاری، رزیدنت ها و دستیاران رادیولوژی، گروه فیزیک پزشکی و مهندسی پزشکی، انفورماتیک پزشکی و مدیران بخش های رادیولوژی کشور از مخاطبان اصلی این کنگره هستند.

حقیقت خواه ادامه داد: 162 مقاله از داخل و خارج کشور به دبیرخانه این کنگره رسال شده است که با داوری مقالات ارسالی 80 مقاله علمی به منظور سخنرانی و 73 مقاله به صورت پوستر در این کنگره ارایه می شود.

دبیر سی امین کنگره رادیولوژی ایران، همچنین از ارایه آخرین دستگاه های رشته رادیولوژی در نمایشگاه جنبی این کنگره خبر داد.

حقیقت خواه افزود: دو سمینار یک روزه نیز یک روز پیش از برگزاری این کنگره به صورت همزمان برگزار می شود و طی آن به ارایه مطالبی در مورد دو موضوع غربالگری بیماری های ژنتیکی جنین و PET-CT پرداخته می شود.